Головна|Новини

Відповідь замголови правління Союзу

23.07.09

До Союзу споживачів України звернувся трудовий колектив Державного підприємства «Реєстр УкрСЕПРО» з приводу грубого порушення керівництвом Держспоживстандарту України чинного законодавства, в тому числі конституційних прав громадян, у зв’язку із незаконною, на їх погляд, ліквідацією підприємства  як самостійної структури.
Публікуємо в повному обсязі відповідь заступника голови правління Союзу споживачів України Дмитра Степанюка трудовому колективу.

Про звернення до Всеукраїнської громадської організації «Союз споживачів України» щодо порушення конституційних трудових прав керівниками Держспоживстандарту України Трудовому   колективу
ДП   «Реєстр «УкрСЕПРО»

 
03115, м.Київ, вул.Святошинська, 2

 
На превеликий жаль, в останній час до Союзу споживачів України надходить все більше інформації про зловживання владою та недолуге управління у сфері технічного регулювання та захисту прав споживачів Головою Держспоживстандарту України Л.В.Лосюк. Відповідні звернення згідно Закону України «Про захист прав споживачів» надсилаються нами до керівництва держави, контролюючих та правоохоронних органів країни.
Отже, ваше звернення є непоодиноким і, як не прикро констатувати, закономірним у ланцюгу порушень з боку керівництва Держспоживстандарту, чисельність яких значно збільшилося, коли в оточенні Л.В.Лосюк з’явилися збанкрутілі в інших галузях особи – «судді», «землевпорядники», «сертифікатори авто», «ревізори» та інші.
Як відомо із сайту Держспоживстандарту, Л.В.Лосюк пройшла трудовий шлях від майстра цеху індивідуальних замовлень до замдиректора з виробництва фабрики м’яких меблів, короткий час обіймала посаду заступника Одеського міського голови  та отримала багатий і тривалий досвід роботи з обслуговування народних депутатів. Вона має  вищу юридичну освіту, яку здобула  в одному із найпрестижніших в Одесі навчальних закладів країни і світу,  випускники якого, як правило, являються спеціалістами високого ґатунку.
Втім, незважаючи на це, виникає багато запитань до дій Л.В.Лосюк як держслужбовця. Наприклад, чому вона зневажливо ставиться до рішень судів з кадрових питань і навмисно їх не виконує? Чому при цьому почуває себе безкарно? Чому з кадрових питань нею видаються абсурдні накази всупереч Кодексу законів про працю, через що працівники змушені буквально завалювати правоохоронні органи та суди скаргами, які цими органами задовольняються, але Головою знову ж таки не виконуються, або виконуються з благословіння осіб, які не мають жодного відношення до розпорядчої діяльності цього державного органу центральної виконавчої влади і не відповідають за якість підготовлених юридичних актів? Чому нехтуються рішення консультативно-дорадчих органів при комітеті, а після критики на їх засіданнях діяльності керівництва комітету  протягом півроку не скликається Колегія? Чому Голова Держспоживстандарту доручає розглядати скарги щодо корупції саме тим посадовим особам, на яких і скаржаться, і якими згодом здійснюються переслідування скаржників? Чому скарги, які надходять до комітету від громадських організацій споживачів про виявлені небезпечні продукти харчування не розглядаються і більш того, на них не надаються відповіді згідно чинного законодавства? Чому навмисно доводиться до банкрутства створений Урядом у 2003 році головний науковий центр галузі країни - Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (далі – «УкрНДНЦ»), який до Л.В.Лосюк був успішним та прибутковим, та під чиїм «дахом» Голова Держспоживстандарту це робить? Чому Л.В.Лосюк доручає розглядати організовані підкидні листи і скарги на перших заступників та заступників, керівників територіальних органів Держспоживстандарту, їх підлеглим особам або особам, які працюють за межами комітету в комерційних структурах і при цьому не проводяться службові розслідування, як це передбачено законодавством? Чому всупереч доручень Уряду видаються непослідовні нормативні розпорядчі документи по галузі (наприклад, стосовно Спілки «Рада технічного регулювання» та по Держреєстру?)  І чому, врешті-решт, виходять опуси-накази, які наносять шкоду мільйонам споживачів?  Чому відповідно до доручення Генпрокуратури контролюючі органи Мінпраці не допускаються в Держспоживстандарт для перевірки скарг про порушення законодавства про працю, у зв’язку з чим працівники залишаються незахищеними від самодурства, маячні та зловживання владою керівництвом цього комітету? Чому відповідальні посадові особи Держспоживстандарту у своїх листах вимагають від реєстру, який діє за рахунок споживачів, сплати витрат, котрі не мають ніякого відношення до виробничої діяльності підприємства? Наприклад, порушуючи закони і постанови Уряду, зловживаючи службовим становищем, заступник Голови Держспоживстандарту Д.Олійник особисто, сама для себе, самовпевнено вимагає від ДП «Реєстр УкрСЕПРО» оплату своїх відряджень за кордон! Що це, як не безконтрольність в комітеті та брак елементарної управлінської дисципліни.
Як на мене, то все це відбувається не через відсутність необхідної освіти та елементарних знань, а від навмисного зловживання службовим становищем з боку як особисто Голови Держспоживстандарту, так і її оточення, безсистемного стилю роботи поза законом. Керівництво комітету відверто демонструє небажання працювати в правовому полі і разом з тим перешкоджає належному виконанню своїх посадових обов’язків професійним, патріотично налаштованим державним службовцям та відповідальним посадовим особам, чим наноситься шкода державним інтересам та споживачам країни. Деякі заступники Голови Держспоживстандарту почали вже публічно заявляти про бажання піти у відставку, покидають засідання Колегій.
У зв’язку із такими кричущими фактами та на знак протесту, з консультативно-дорадчих органів комітету вийшов я, як член Колегії Держспоживстандарту, а голова правління Союзу споживачів України Л.С.Школьник не тільки вийшов із Колегії, а й склав з себе повноваження Голови Громадської ради при Держспоживстандарті.
Більш того, авторитетні і поважні політичні, державні та громадські діячі країни з метою недопущення згортання та розвалу державної системи захисту прав споживачів та технічного регулювання, згортання конституційних прав громадян на якісне і безпечне життя  ще у травні 2009 року звернулися до Президента України В.А.Ющенко та Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко з Відкритим листом щодо звільнення Голови Держспоживстандарту Л.В.Лосюк з займаної посади. Розповсюджений у ЗМІ і Відкритий лист Л.С.Школьника до Л.В.Лосюк з пропозицією добровільно піти у відставку у зв’язку із провалом роботи по всім напрямкам.
Як  відомо із ЗМІ та інших джерел, в цивілізованих країнах з розвинутою демократією і громадянським суспільством аналогічні звернення стали би предметом широкої дискусії, обговорення в Уряді та парламенті, а ті посадовці, котрі в них є головними фігурантами, вимушені були б добровільно піти у відставку або були б звільнені за порушення присяги. Але, на жаль, в умовах української дійсності, все відбувається навпаки. Непрофесійні, збанкрутілі недолугі керівники, бездарні холуї, куми, «чарівні жінки» та близькі до урядових або політичних кіл особи продовжують працювати, зашкоджуючи суспільним інтересам, зокрема, в тому числі, і споживачам, а звільняються лише їхні політичні опоненти. Влада стала розпутною, вона втратила совість та духовність, остаточно втратила свій авторитет в державі. Суспільство є набагато моральнішим за владу.
Хотів би вам нагадати, що владою заблокована робота Національної координаційної Ради з питань захисту прав споживачів при Кабінеті Міністрів України, що позбавило споживачів країни дієвого важелю впливу на прихвоснів-високопосадовців та соціально недобросовісних бізнесменів. Що ж, це хвороба часу, і Держспоживстандарт не є виключенням із правил. І докази, що наведені у вашому листі, є ще одним підтвердженням правомірності таких висновків.
Хіба не знала Л.В.Лосюк, що виділення реєстру від «УкрНДНЦ» є порушенням чинних нормативних документів, доручень Уряду і, насамкінець, призведе до банкрутства цього важливого для суспільства державного наукового центру?  Знала і добре розуміла, що робить. Втім, на той час генеральний директор «УкрНДНЦ», кандидат фізико-математичних наук О.Д.Цициліано, коли робив спроби роз’яснити порушення законів та недоцільність таких дій, у відповідь отримав шалений опір від Голови Держспоживстандарту та її оточення, внаслідок чого і звільнився. Я також, як член Колегії, письмово наголошував про негативні наслідки таких дій. Але, мабуть, чиїсь інтереси затьмарили реальну дійсність і Голова Комітету про проблеми наукового центру, що стосуються кадрової політики,  розпорядження приміщенням та майном, злочинного використання  площ та устаткування по вул.Горького 174, слухати не хотіла. Навпаки, мене переконували у зворотному і продовжували йти шляхом свідомих брехливих дій. І тільки коли за цю справу всерйоз взялися СБУ, Мінекономіки, мабуть, страх врешті змусив «новаторів» затаїтись, але не відмовитись від бажання керувати реєстром для «потрібних людей» у необхідному руслі, що спричинило появу, на наш погляд, нікчемного наказу про повернення реєстру назад до «УкрНДНЦ». Але, з якими «помилками» це зроблено? На яких підставах? Парадокс, але саме на тих підставах, на яких свого часу і обґрунтовувалося виділення реєстру з «УкрНДНЦ»! Невже Голова Л.В.Лосюк не знала про роз’яснення Мінекономіки, яке було викладене в листі його Міністра ще у липні 2008 р.? Знала. То, чому знехтувала дорученнями свого куратора - Міністра економіки? Вона ж перебуває на державній службі, де така поведінка неприпустима і є порушенням присяги держслужбовця! А з якою зневагою до законів про працю та майно, до професіоналів, досвідчених працівників реєстру, справжніх захисників інтересів споживачів це зроблено! Все це є у вашому листі. І наші погляди на це питання з вами повністю збігаються.
Поширена у суспільстві і така думка, що керівники Держспоживстандарту вже «нахапалися» хабарів, а в зв’язку з тим, що обсяги сертифікації авто та інших товарів, робіт і послуг суттєво скорочуються, а кошти за надані державою послуги переходять до держказначейства, то і було вирішено «замісти сліди» шляхом ліквідації підприємства,  щоб не «повилазили» сфальсифіковані в органах сертифікації підробні номери та документи, пов’язані з контрабандою та безпекою імпорту. Та коли організаторам тіньових схем під благородними гаслами стало зрозуміло, що керівник підприємства А.М.Даутов не буде задовольняти надпомірні незаконні «апетити» шефів і не буде гарантом таємності  імпортних оборудок, то йому почали заважати, «пресувати» доганами, потім не продовжили контракт, а ведення реєстру брехливо передають ослабленому «УкрНДНЦ», роблячи при цьому єзуїтську посмішку та пристойний вигляд, що тепер реєстр,  начебто, врятує державне підприємство та буде допомагати вирішувати фінансові проблеми Держспоживстандарту. Вже очевидно, що сьогодні буде зроблена спроба зробити «стрілочником» діючого керівника «УкрНДНЦ», раз ним не став колишній. Дай Бог, щоб я помилився. 
Переконаний із особистого досвіду, що такий нікчемний вчинок можуть чинити лише особи, які в житті нічого особливого не досягли і які самі не знайомі із почуттям людської гідності і тому не можуть оцінити її в інших. Для них пріоритетом є не інтереси суспільства, держави, а химерні інтереси щіпачів, їх чванство і бездіяльність. Вони не поважають своїх вчителів. З історії відомо, що такі керівники з філософією «дрібних лавочників» вважають себе безгрішними, намагаються працювати поза критикою, оточують себе не «левами», а «сірими мишами», які в результаті підгризають і вигризають не тільки керівні стільці під ними, а й разом із своїми керівниками стають джерелом політичних й економічних та соціальних криз, спонукають народи до радикальних революційних дій. Вже сьогодні, за висловами учасників круглого столу, який відбувся 10.03.2009р. з нагоди Всесвітнього дня споживачів, -  «влада стає ворогом споживачів».
 Вважаю, що давно назріло питання щодо притягнення Голови Держспоживстандарту Л.В.Лосюк до персональної відповідальності з наступним звільненням за невиконання свої прямих службових обов’язків, за зловживання владою та порушення присяги державного службовця тощо. Людина, яка не виконує присяги, рішень судів, які вступили в законну силу від імені України, не виконує доручень Уряду вважається злочинцем і не повинна бути у владі. Вона повинна відповідати за такі вчинки, і це передбачено низкою законодавчих актів, в тому числі й Кримінальним Кодексом.
Маю надію, що Генпрокуратура спільно з СБУ, ГоловКРУ, Рахунковою палатою, Головдержслужбою та іншими органами державної влади всерйоз візьмуться за перевірку діяльності відповідальних посадових осіб Держспоживстандарту, що сприятиме зміні керівництва та встановленню у цьому відомстві порядку і законності.
В той же час, і на вас, шановні, як активних учасників побудови правової держави, покладається значна доля відповідальності. Адже ганебні конкретні вчинки керівників Держспоживстандарту саме вами можуть бути розголошені в суспільстві та оприлюднені у ЗМІ.  І це є запорукою захисту своїх громадянських прав.
Закликаю вас продовжити розпочаті у межах закону активні дії задля захисту своєї людської гідності та трудових прав від дилетантських наказів, залучати до цього контролюючі та правоохоронні органи, політичні партії, інші громадські організації.
Ви - не раби сьогоднішнього Голови Держспоживстандарту! Тільки так вас почують!
 
З повагою,
 
Заступник  Голови правління, 
Заслужений працівник
промисловості України,
народний депутат України II-го скликання,
державний службовець 1-го рангу     
Д.П.Степанюк
 
23 липня 2009 р.
 

Для споживачів
Від якості влади - до якості життя!
Знак якості Знак якості
Знак антиякості Знак антиякості
Опитування
Чи захищає влада ваші споживчі права?