Головна| Новини| Типова історія сучасного «борця» за права споживачів з не менш типовим фіналом

Типова історія сучасного «борця» за права споживачів з не менш типовим фіналом


Останнім часом вітчизняна система захисту прав споживачів та її окремі керівники все частіше потрапляють до поля зору правоохоронних органів, і не через завзяту боротьбу за права споживача, а саме через бажання збагатитися на паплюженні споживача та його конституційних прав. Особливо яскраво це можна простежити на прикладі Дніпропетровської області. Заради справедливості необхідно зазначити, що так само справи обстоять в Київській області, Полтавській тощо. 
Але ми зупинимося саме на Дніпропетровській, адже саме тут протягом минулого року на посаді головного захисника прав споживачів Дніпропетровщини побувало кілька «фахівців» своєї справи і всі вони без виключення потрапили в поле зору правоохоронців – переважна більшість за активну роботу на ниві власного збагачення, а один навіть за відсутність українського громадянства (!?).
Ні один з останніх керівників обласного управління не справився зі своїми службовими обов’язками. І це не дивно, адже всі вони призначались незаконно, з порушенням норм діючого законодавства, шахрайським шляхом. Втім, така хибна практика і гучні скандали з цього приводу нічому не навчила відповідальних за призначення посадовців з Києва. І на чолі Головного управління Дніпропетровщині з‘явився новий кадр на заздрість усім попередникам - Найденко С.А.. Людина, яка аж 10! років офіційно (згідно записів в трудовій книжці) була безробітна, маючи сумнівну репутацію, отримала спочатку посаду головного спеціаліста у податковій інспекції м. Новомосковська, Дніпропетровської області, та, пропрацювавши там лише 11 днів, перевелася на посаду в.о. начальника головного Дніпропетровського управління у справах захисту прав споживачів. Дивно, чи не так?
Як відомо з достовірних джерел, ця людина не мала на момент призначення навіть базової вищої освіти. Цікаво, чи було це призначення погоджене з Міністерством економічного розвитку та торгівлі, а також Дніпропетровською обласною адміністрацією? Адже українське законодавство доручило цим органам влади контролювати та погоджувати такі призначення. І як можна нехтувати думкою чотирьохмільйонної Дніпропетровської області, яка підтримала на виборах діючу провладну партію. Невже керівник органу центральної виконавчої влади України, відповідальний за це призначення, не розуміє, що це грубе порушення не тільки законодавства, а усіх моральних норм і тягне за собою відповідальність згідно Закону України «Про державну службу» і про боротьбу з корупцією, компрометує чинну владу? Переконані, що на такого керівника центрального органу виконавчої влади дуже скоро зверне увагу Президент України В.Ф.Янукович, так як з такими кадрами і їх підходами до організації роботи забезпечити конституційне право споживачів на захист як від корупції, так і від небезпечних товарів, робот і послуг та високу якість життя неможливо. Та і такі реформи не потрібні.
Такі сумнівні керівники потрапляючи на державну службу не стають державниками, а продовжують бути бізнесменами, використовують адміністративний ресурс для збагачення через корупційні тіньові схеми.
На сьогоднішній день, питання незаконного призначення Найденка широко обговорюється у ЗМІ та в середовищі громадських організацій, які не можуть спокійно спостерігати цей безлад під гуркіт реформ. Новий керівник  «реформатор» від першого дня розгорнув активну діяльність - видавав протизаконні накази по створенню проблем бізнесу і споживачам, а не по їх державному захисту.
Дуже яскраво характеризують рівень «підготовки» головного захисника прав споживачів Дніпропетровщини його перші дії на такій відповідальній посаді. Через низькій рівень освіченості, який не дає можливість прогнозувати наслідки своїх дій та базуючись на хибній думці про свою безкарність, він першим ділом ініціював створення, зі своїми спільниками по бізнесу, нової громадської організації «Центр захисту прав споживачів та підприємців». Для того щоб зрозуміти всю примітивність розумових процесів організаторів такого дійства наведемо перелік засновників цієї громадської організації: Сич Максим Андрійович, Кутєргін Сергій Миколайович та Никифорова Наталія Іванівна (див додаток № 1). Всі вони є давніми бізнес-партнерами Найденко С.А.: Сич М.А. – по ТОВ «Бона-Бона», Кутєргін С.М. – по ОК «Гавань-Крим», Никифорова Н.І. – по ОК «Бона-Бона 2».
 Необхідно зазначити, що компанія «Бона-Бона 2» була зареєстрована у 2009 році і саме в цій компанії Найденко С.А. значився останнім часом директором, але це чомусь не знайшло свого відображення в його трудовій книжці. І це ще не все, він зареєстрував компанії «Бона-Бона», «Бона-Бона 2» за місцем свого (на той час) проживання.
Необхідно наголосити, що Найденко С.А. дуже поспішав налагодити нову корупційну схему, адже розумів, що прийшов ненадовго. Зареєструвавши 07.04.2011 року в обладміністрації свої кишенькову громадську організацію, вже 08.04.2011 року її реєструють в ДПА і цього ж дня Найденко С.А. укладає Угоду про співробітництво між головним Дніпропетровським обласним управлінням у справах захисту прав споживачів та громадською організацією «Центр захисту прав споживачів та підприємців». Угодою окрім іншого передбачено організацію спільних перевірок обласного управління та представників ГО «ЦЗПСП».  На виконання положень Угоди, 11.04.2011 року ГО «ЦЗПСП» своїм листом надає список осіб, які будуть приймати участь у спільних з Головним управлінням перевірках.
 20.04 2011 року Найденко С.А. видає наказ (див. додаток № 2), яким включає запропонованих осіб до участі у планових перевірках. Постає логічне питання, чи мав Найденко С.А. право укладати таку угоду без погодження з керівництвом ДССУ? Чи отримував, як того вимагає чинне законодавство, дозволи на спільні перевірки тим більше планові?
Але і планових перевірок виявилося для цього тандему недостатньо. Вирішили збільшити кількість «жертв» за рахунок маніпулювання законодавством і 04.05.2011 року Найденко С.А. отримав листа від ГО «ЦЗПСП» з переліком, закладів харчування та розважальних послуг, на які, начебто, поскаржилися споживачі (див. додаток № 3). 
Викликає відверте здивування та «повагу» така спритність у налагодженні співробітництва між громадськістю та державними органами та ще і організацією, яка щойно зареєструвалася. І це здивування базується на досвіді багаторічної практичної роботи. Зазвичай, громадські організації роками напрацьовують свій імідж у ході повсякденної роботи з пересічними громадянами, вирішуючи їх проблеми у стосунках з бізнесом, чиновниками та у судах. В багатьох випадках органи влади упереджено ставляться до роботи навіть потужних всеукраїнських громадських організацій, адже останні заважають чиновникам діяти в протизаконний спосіб не привертаючи до себе увагу.   
Нажаль, призначаючи на посаду начальника Головного управління у справах захисту прав споживачів Дніпропетровської області не були враховані не тільки освітній та фаховий рівень Найденко С.А., але навіть його ділові якості. Більшість його бізнесових структур збанкрутували, що свідчить або про відсутність у нього господарських здібностей, або про намагання уникнути в такий спосіб зобов‘язань перед державою та бізнес-партнерами. В обох випадках, розглядати таку кандидатуру на відповідальну посаду та надавати йому ранг державного службовця – на нашу думку, велика помилка.
 Але вже запізно міркувати на тему доцільності перебування такої особи на державній службі. Корупційна схема побудована та запрацювала. Підприємці Дніпропетровщини, і ті до кого прийшла планова перевірка, і ті до кого ще не прийшла, навіть ті хто і не перебував в планах на перевірку, коротше, практично всі отримали від ГО «ЦЗПСП» листа, що і не дивно за таких обставин, за вихідним № 104, дату та адресата можна було вписати на свій розсуд (див. додаток № 4). В листі, окрім красивих слів та намірів, зазначається про формування «Клубу добросовісних підприємців», яким буде надаватися подальша підтримка. Яка саме – не вказано. Окрім цього пропонується «оказать посильную благотворительную помощь» ГО «ЦЗПСП».
Розмір пожертвувань та список «бажаючих надати благодійну допомогу» формувався у досить простий спосіб, який був по достоїнству оцінений співробітниками прокуратури. За останньою інформацією, за зловживання владою на чиновника все ж таки заведено прокуратурою області карну справу (по інформації «Популярная газета» від 6 липня 2011 року, «Комсомольська правда в Україні» від 7.07.2011). 
Своєю діяльність Найденко С.А. завдав шкоди не тільки державі, але і бізнесу, споживачам, громадськості області, яка займає активну громадянську позицію і об‘єднується для вирішення нагальних потреб. Але і це не все, бо він вимагав хабарі навіть від підлеглих співробітників управління.
Як і попередники Найденко С.А. вів свою діяльність суто для вирішення власних інтересів, не зважаючи на думку споживачів і суть свого основного покликання.
Не врахувавши досвід своїх попередників, цей новоспечений державний службовець (!?) наступив на ті ж самі граблі та отримав відповідну оцінку суспільства у вигляді карної справи.
Чи відкупиться, питають пересічні громадяни? Поживемо побачимо на що спроможний Дніпропетровський прокурор. (Далі буде)

Додаток №1

Додаток №2

Додаток №3

Додаток №4

 

Прес-служба ГО "Союз споживачів"

 




 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 

 

 


Для споживачів
Від якості влади - до якості життя!
Знак якості Знак якості
Знак антиякості Знак антиякості
Опитування
Чи захищає влада ваші споживчі права?