Головна|Новини

Неякісне пальне, побутовий газ замість автомобільного, недолив, порушення у маркуванні палива, прострочені товари, реалізація харчових продуктів без реєстрації – результати моніторингу АЗС столиці

27.09.18

27 вересня 2018 року в інформаційному агентстві УНІАН відбулась спільна прес-конференція Союзу споживачів України та Міжнародної Академії Стандартизації (МАС) на тему: “Чим заправляють, чим годують і що продають споживачам на АЗС столиці”.

Неякісне пальне, побутовий газ замість автомобільного, недолив, порушення у маркуванні палива, прострочені на кілька років товари, реалізація харчових продуктів без необхідної реєстрації – такі головні проблеми були виявлені у ході незалежного моніторингу якості палива, товарів і сервісу на мережевих АЗС столиці: WOG, БРСМ, КЛО, UPG, ANP, Авантаж 7. І якщо бензини і дизпаливо перебували у постійному моніторингу громадських активістів упродовж останніх років, то скраплений газ, що набув значної популярності серед споживачів, в першу чергу, через його привабливу ціну, перевірявся вперше.

За словами Олега Цільвіка, виконавчого директора МАС, моніторинг показав, що газові проби на АЗС WOG, БРСМ і Авантаж 7 не відповідають заявленим продавцями показникам якості. Доведений у ході лабораторних випробувань великий вміст сірки і наявність метилмеркаптану – цього вже достатньо, аби заборонити продавати цей вид палива для автомобілів. Такий газ, у кращому випадку, може використовуватися у побутових цілях - для газових плит. “До того ж, виявлений майже у двічі вище за норму залишок нерозчинної фракції і наявність метилмеркаптану – це реальна проблема, яка швидко спричиняє корозію газового обладнання авто, забиває форсунки і фільтри. Не можна ігнорувати й той факт, що вміст сірки – це також головний екологічний показник. Саме сірка забруднює повітря й у великих містах дихати вкрай важко”, - впевнений експерт.

Щодо дизельного палива, то найгірша ситуація була зафіксована на АЗС БРСМ. Головне порушення було виявлено у відібраній пробі по температурі спалаху в закритому тиглі. “Літнє дизпаливо повинно мати температуру не нижче 50 градусів, втім, у лабораторії нам підтвердили лише 47. Це означає, що пари з палива за різних обставин можуть призвести до вибуху”, - зазначив Олег Цільвік. - Не відповідало нормі й октанове число у пробі бензину у цій же мережі АЗС. Заявлений бензин 95 марки за своїми якісними показниками виявився 92. Втім, коштував споживачам дорожче. Результати досліджень, які були поставлені під сумнів представниками БРСМ, нами були повторно перевірені шляхом випробування арбітражних зразків у незалежній лабораторії «Інституту нафти і газу» у Польщі, де ще раз було доведено їхню невідповідність. Ми вперше зверталися до лабораторії іншої країни, відтепер цей досвід будемо практикувати”. Натомість, за словами експертів, у цілому, ситуація з бензином і дизельним паливом в столиці покращилася.

 

Цього разу громадські організації перевіряли не лише паливо, а й торговельні зони на АЗС. «Зазвичай, на АЗС ми здійснюємо швидкі покупки, вони для нас зручні, адже усе “під рукою” – бургери, чіпси, печиво, вода, аксесуари для авто. Водночас, мало хто з нас дивиться на строки придатності товарів. А дарма!», - прокоментував Максим Несміянов, виконавчий директор Союзу споживачів України.

“У ході перевірки ми без проблем знайшли товари (мийний засіб для скла, поліроль, лак), термін придатності яких скінчився ще три роки тому. Більш разючим для нас став той факт, що на одній з АЗС продавалися бургери, строк придатності яких сплив вже 18 днів потому. При чому зберігалися вони у холодильній камері з плюсовою температурою. Також, ми зафіксували ще одне порушення: продукти, які повинні були бути замороженими, зберігалися у звичайних холодильних вітринах”, - зазначив Максим Несміянов.

У ході перевірки документів експерти з’ясували, що реалізація харчових продуктів на АЗС БРСМ, КЛО, ANP, Авантаж 7 здійснюється з ігноруванням вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», Вказані суб‘єкти господарювання взагалі не мають реєстрації, яка дозволяє їм реалізовувати харчову продукцію. А саме у такому випадку Законом передбачено штраф до 100 тис. грн. і заборона у веденні діяльності.

Експерти зазначили, що споживачі самотужки не можуть з’ясувати якість пального. Жодні народні засоби – як-то колір чи запах цьому не допоможуть. Втім, завжди можна перевірити наявність сертифіката відповідності, який повинен бути чинним і містити всі марки пального, що продаються на АЗС, запросити паспорт якості на партію пального, де мусить бути зазначена марка пального, яка є у сертифікаті відповідності, а також бути обережними із АЗС, ціна на пальне у яких нижче за ринкову. І, безумовно, здійснюючи покупки, не забувати дивитися на строки придатності товару, адже саме це пильнування може зберегти здоров’я і, навіть, життя.

 

Презентація моніторингу за посиланням >>> 

Дивіться відео з прес-конференції >>>

Наша сторінка на Facebook >>>

Прес-служба Міжнародної Академії Стандартизації

Для споживачів
Від якості влади - до якості життя!
Знак якості Знак якості
Знак антиякості Знак антиякості
Опитування
Чи захищає влада ваші споживчі права?