Головна|Новини

Привітання Голови Правління Союзу споживачів України Леоніда Школьника з 15 березня - Всесвітнім днем прав споживачів

12.03.15

Права споживачів є фундаментальною ознакою сучасного демократичного суспільства з розвинутими цивілізованими ринковими відносинами. Традиційно, 15 березня світова спільнота відзначає Всесвітній день прав споживачів, який з 1985 року проводиться під егідою Організації Об’єднаних Націй. Щорічно Міжнародна організація споживачів (Consumers International, CI) визначає тематику цього року. У 2015 році він проходить під гаслом «Права споживачів на здорове харчування”.

Тема цьогорічного свята є актуальною для громадян України вже протягом тривалого часу, адже проблеми із якістю та безпекою продуктів харчування, питної води та лікарських засобів багато років залишаються невирішеними. Саме через них, за висновками впливових міжнародних організацій, Україна є одним із світових лідерів за смертністю і за низькою тривалістю життя. В той же час, у провідних країнах світу проблеми охорони здоров'я та захисту прав споживачів, якості і безпеки життя людей є найважливішими питаннями та перебувають у фокусі економічних і соціальних інтересів влади та суспільства. Це цілком логічне, оскільки саме від вирішення цих питань залежить сталий розвиток держави, а значить, і її національна безпека. Слід також зазначити, що європейська модель ділової досконалості на перше місце ставить задовільнення потреб споживачів.

У нашій державі влада традиційно усувається від свого обов’язку захищати права споживачів, як то передбачено Конституцією України та низкою імплементованих Україною міжнародних документів, зокрема Керівними принципами для захисту інтересів споживачів, прийнятих на Генеральній асамблеї ООН у 1985 році. Ми впевнені, що трагічні події в Україні не можуть бути виправданням утисків прав споживачів, особливо серед соціально-незахищених верств населення, життя яких наразі знаходиться на межі виживання через тривалий спад виробництва, зростання безробіття, безпрецедентне підвищення цін і тарифів тощо. На цьому тлі низький темп реформ та невтішна статистика останнього року ще більш позбавляє нас оптимізму на майбутнє. Так, за результатами дослідження агентства Bloomberg, Україна увійшла до п’ятірки найбільш бідних економік світу,  при цьому держборг нашої країни за підсумками 2014 року складає 71,5% ВВП, справжній рівень інфляції, за твердженням Washington Post, досягає 272%, а за інформацією ООН, близько 5 млн наших співвітчизників потребують гуманітарної допомоги.

Незважаючи на те, що протягом останнього часу в країні поширилася боротьба з корупцією і проводиться адміністративна реформа, до голосу споживача, як головного інвестора економіки, влада і бізнес зовсім не прислуховуються. На нашу думку, теза щодо «впровадження в Україні європейських стандартів якості життя», має бути ключовою в реформуванні країни. В першу чергу, необхідно зосередити увагу на вдосконаленні національної системи захисту прав споживачів, адже в умовах обмеженості зовнішніх джерел фінансування розвитку економіки, задоволення споживчих потреб населення може стати рушійною силою економічного розвитку.

Впевнені, що шлях до Європейської спільноти передбачає не тільки викорінення корупції та подолання свавілля чиновників, але й налагодження діалогу з громадянським суспільством. Говорячи про соціальні стандарти, подолання бідності, споживчий кошик, прожитковий мінімум, влада і політики здебільшого забувають саме про те, що всі ці окремі сегменти є складовою загальнонаціональної політики у сфері покращення якості та безпеки життя громадян України.  Маємо надію, що врешті-решт наша влада і бізнес знайдуть можливість «почути» голос споживачів.

 

ВІД  ЯКОСТІ  ВЛАДИ  –  ДО  ЯКОСТІ  ЖИТТЯ!

Для споживачів
Від якості влади - до якості життя!
Знак якості Знак якості
Знак антиякості Знак антиякості
Опитування
Чи захищає влада ваші споживчі права?