Головна|Новини

Союз споживачів України розпочав перевірки якості нафтопродуктів

01.02.14

Активісти Союзу споживачів України невпинно продовжують свою роботу по виявленню на споживчому ринку України неякісної та контрафактної продукції, з подальшим інформуванням громадян щодо виявлених фактів.

Цього разу, представники організації вирішили звернути свою увагу на ринок нафтопродуктів, адже протягом тривалого часу як від представників влади, так і від представників нафтового бізнесу лунають різноманітні оцінки щодо якості нафтопродуктів, які реалізуються в Україні. Наприклад, Держпоживінспекція заявляє, що в Україні у 2013 році на половині з усіх перевірених АЗС виявили неякісне пальне. Натомість, оператори ринку стверджують, що неякісне пальне було виявлене лише на невеликих небрендових АЗС.

В цьому питанні у кожної сторони своя правда, втім споживач заправившись неякісним пальним залишався наодинці із своїми проблемами у вигляді втрати потужності свого автомобіля, детонації та у подальшому інших проблем з двигуном, для вирішення яких потрібно, щонайменше замінювати паливні фільтра та прочищати паливну систему.

Де знайти якісне пальне і хто правий у цьому спорі? - з такими питаннями представники Союзу споживачів України вирішили розпочати новий проект – «Якість нафтопродуктів». 

«Вже не перший раз до нашої організації звертаються автомобілісти зі скаргами на низьку якість пального та проблеми з автомобілями, через неякісне пальне» - говорить Заступник Голови Правління ВГО «Союз споживачів України» Олег Цільвік. «Да і я особисто стикався з цією проблемою декілька разів. Одного разу, навіть був змушений замінити двигун в своєму новому автомобілі. Тому проблема неякісного пального зачіпає і мої власні інтереси як споживача».

Споживачі вже не розраховують на ефективність державного контролю в цій сфері, адже попри велику кількість контролюючих органів, корупційна складова не дає можливості прибрати з ринку несумлінних продавців та виробників чим наражає споживача на реальну небезпеку зазнати майнових збитків внаслідок придбання неякісного товару.

Єдиним виходом для споживача є можливість отримати повну, достовірну та своєчасну інформацію, що дасть можливість зробити свідомий вибір між недорогим товаром з низькими якісними характеристиками та дорогим, але високої якості. Обов‘язок Держави – гарантувати споживачу безпечність товару.

Представники Союзу здійснили закупку світлих нафтопродуктів на АЗС «МПП Фенікс», що розташована на трасі Київ-Одесса неподалік від столиці. Було придбано по одному зразку дизельного палива та бензину А-95 Євро, які в подальшому направлені на випробування до ДП «Український науково-дослідний інститут нафтопереробної промисловості «МАСМА».

Необхідно зазначити, що на момент закупки на АЗС були відсутні будь-які документи про походження нафтопродуктів та їх якість, що має бути пересторогою для споживача і бажано взагалі відмовитися від наміру придбати в такій точці продажу будь-який товар. І не зважаючи на той факт, що у подальшому керівництво «МПП Фенікс» надіслало електронною поштою копії Сертифікатів відповідності на бензин та дизпаливо, а також Паспорт на дизпаливо, невтішні результати перевірки вже можна було передбачити.

Протоколи випробувань підтвердили наші очікування. За висновками експертів, придбаний зразок палива дизельного не відповідає вимогам ДСТУ 4840:2007 «Паливо дизельне підвищеної якості. Технічні умови» за показником «температура спалахнення в закритому тиглі». Фактично, отриманий у ході випробування результат майже у 2,5 рази нижчий ніж зазначено у Паспорті виробника на цю продукцію і свідчить про те, що у ланцюгу між виробником та кінцевим споживачем до дизельного палива додавалися інші, не передбачені нормативними документами хімічні сполуки, зокрема фракції легких нафтопродуктів, що є вкрай небезпечним не тільки для двигуна, навколишнього середовища, але і може призвести до займання автомобіля під час заправки. Більше того, отриманий результат не відповідає навіть застарілому, але все ще чинному в Україні ДСТУ 3868-99 «Паливо дизельне. Технічні умови».

Таким чином, споживачі, які скористалися послугами АЗС «МПП Фенікс» і заправили дизельне паливо, зазнали не лише втрату потужності своїх автомобілів через детонацію у наслідок передчасного спалаху у двигуні неякісної паливної суміші, але й інших проблем з двигунами: перегрів, прогорання клапанів тощо. Окрім цього, вартість дизельного палива не відповідає його фактичній якості і значно завищена. Усі перелічені чинники наносять значну шкоду споживачам та свідчать про факти шахрайства з боку продавця.

Ситуація з бензином виявилася не на багато кращою. За результатами дослідження бензину А-95 Євро, придбаного на АЗС «МПП Фенікс»,  представлений зразок бензину не відповідає вимогам ДСТУ 4839:2007 «Бензини автомобільні підвищеної якості. Технічні умови» за показником «детонаційна стійкість».

Фактично, отриманий у ході випробування результат октанового числа нижче ніж вимагається ДСТУ 4839:2007 і зазначено у маркуванні бензину, що свідчить про те, що з невідомих причин, на момент продажу споживачеві, поливо було вже фальсифікованим і не відповідало заявленим споживчим якостям.

Таким чином, споживачі, які скористалися послугами АЗС «МПП Фенікс» нанесли не лише шкоду своїм автомобілям але й фактично були ошукані, адже вартість палива не відповідає його фактичній якості і значно завищена. Усі перелічені чинники наносять значну шкоду споживачам та свідчать про факти шахрайства з боку продавця.

По виявленим фактам Союзом споживачів України було направлено листа до правоохоронних органів і на даний час проходить перевірка зазначеного суб‘єкта господарювання.

Про перебіг подій, будемо інформувати додатково.

 

Закачати протокол випробувать бензину А-95 >>>

Закачати протокол випробувать дизельного палива >>> 

 

 

 

Прес-служба Союзу споживачів України

Для споживачів
Від якості влади - до якості життя!
Знак якості Знак якості
Знак антиякості Знак антиякості
Опитування
Чи захищає влада ваші споживчі права?